იცით, რისი ტალანტი აქვს თქვენს შვილს?

იცით, რისი ტალანტი აქვს თქვენს შვილს?

იმისათვის, რომ ჩვენი შვილის რეალური შესაძლებლობები დავადგინოთ, საჭიროა მასთან პატარა ასაკიდანვე ყურადღებით ვიყოთ. როგორც სპეციალისტები ირწმუნებიან, სიცოცხლის პირველივე წელს შეიძლება მივხვდეთ, რამდენად ნიჭიერი, გონიერი და საზრიანია ჩვენი შვილი.

როგორც წესი, ყველა მშობელი თავის შვილს ყველაზე ნიჭიერად მიიჩნევს, მაგრამ ამ შემთხვევაში მნიშვნელოვანია, არ გასცდეთ ობიექტურობის ზღვარს.

ფსიქოლოგების ნაწილი ირწმუნება, რომ 3 წლის პატარა დაახლოებით 10–15%–ით ავლენს საკუთარ ნიჭს, თვისებებს და ამა თუ იმ სფეროს მიმართ ინტერესს. რაც შეეხება მუსიკალურ და მხატვრობის ნიჭს, პატარები ამას დაახლოებით 1 წლის ასაკიდან ავლენენ. ამიტომ არის მნიშვნელოვანი, იყოთ ყურადღებით, რათა არ გამოგეპაროთ ის ძვირფასი მომენტი, როცა შვილს თქვენი განსაკუთრებული ხელისშეწყობა სჭირდება.

არსებობს რამდენიმე მეთოდი, რომელთა დახმარებითაც შეგიძლიათ დაადგინოთ, თუ რა უნარები ჭარბობს თქვენს შვილში: ინტელექტუალური, სპორტული, მხატვრული თუ სხვა. ამის დადგენა ყველაზე მარტივად ასე შეიძლება:

დაკვირვება – დააკვირდით შვილს თამაშის დროს და დაადგინეთ, რა სახის თამაშები მოსწონს. მაგალითად, უპირატესობას ანიჭებს მუსიკალურ სათამაშოებს თუ ბურთებს ან ასაწყობი ტიპის სათამაშოებს, ხატვას, ძერწვას და ა.შ.

ყური უგდეთ – პატარას ინტერესებისა და მისწრაფებების დადგენა ასევე შესაძლებელია მის მიერ დასმული შეკითხვების მიხედვით. თუ ის ძირითადად სვამს ისეთ კითხვებს, რომლებიც უკავშირდება ამა თუ იმ სათამაშო მოწყობილობას, ცდილობს მათ მექანიზმში გარკვევას ან ეძებს ერთნაირ ფიგურებს, ამით შეიძლება დავასკვნათ, რომ ლოგიკური და ტექნიკური აზროვნებისკენაა მიდრეკილი.

რაც შეეხება ბავშვის მუსიკალური თვისებების ამოცნობას, ეს ყველაზე მარტივია. თუ მუსიკის მოსმენისას მშვიდდება, წყნარდება და აშკარად სიამოვნებს, თავადაც ღიღინებს და ცდილობს, აჰყვეს მელოდიას, რა თქმა უნდა, ეს იმაზე მეტყველებს, რომ მას სმენა აქვს და შესაძლებელია გარკვეული მუსიკალური მონაცემები ჰქონდეს. უყიდეთ მუსიკალური სათამაშო და დააკვირდით, იჩენს თუ არა მის მიმართ ინტერესს.

აწარმოეთ დღიური – ფსიქოლოგები ირწმუნებიან, რომ ძალიან კარგია, თუ მშობელი დღიურს აწარმოებს. ეს საშუალებას მისცემს, ქრონოლოგიურად დააკვირდეს, რა ასაკში რას აკეთებდა მისი შვილი, რის მიმართ იჩენდა განსაკუთრებულ ინტერესს, რა უფრო მეტად მოსწონდა და რა იცვლებოდა ასაკის მატებასთან ერთად.