გალტ & თაგარტმა ღვინისა და სპირტიანი სასმელების სექტორზე პრეზენტაცია წარადგინა

გალტ & თაგარტმა ღვინისა და სპირტიანი სასმელების სექტორზე პრეზენტაცია წარადგინა

გალტ & თაგარტმა ღვინისა და სპირტიანი სასმელების ინდუსტრიის კვლევის პრეზენტაცია გამართა.

ღონისძიებას ესწრებოდნენ დარგის სპეციალისტები, ქართველი და უცხოელი ექსპერტები, საქართველოს ბანკის კორპორაციული კლიენტები, მცირე და საშულო ბიზნესის წარმომადგენლები და სხვა მოწვეული სტუმრები.

გალტ & თაგარტის კვლევაში განხილულია ღვინისა და სპირტიანი სასმელების სექტორში არსებული ვითარება და ადგილობრივი და საექსპორტო ბაზრების განვითარების პოტენციალი. კვლევაში ყურადღება გამახვილებულია სექტორის ძირითად ფინანსურ ინდიკატორებზე, საექსპორტო ბაზრებსა და მათზე დამოკიდებულებაზე, სექტორის ძირითად გამოწვევებსა და განვითარების პოტენციალზე. ასევე, გაანალიზებულია ქართული ღვინისა და სპირტიანი სასმელების პოზიციონირება ტოპ საექსპორტო ბაზრებზე და რუსეთზე დამოკიდებულების განმსაზღვრელი ფაქტორები.

კვლევის მიხედვით, 2019 წელს მოსალოდნელია სექტორის დაახლოებით 10%-იანი წლიური ზრდა. ეს მოლოდინები 2018 წელს ყურძნის რეკორდული მოსავლიდან და ექსპორტის ზრდის ტენდენციებიდან გამომდინარეობს. კვლევაში საუბარია, რომ 2013-2018 წლებში ღვინის ექსპორტი  არატრადიციულ ბაზრებზე გასამმაგდა, რაც საკმაოდ კარგი მიღწევაა ამ ბაზრებზე ქართული ღვინის დაბალი ცნობადობის პირობებში. იმის გათვალისწინებით, რომ აზიაში ღვინის მოხმარება საკმაოდ მზარდია, ამ ბაზრების მიმართულებით შესაძლებელია ქართული ღვინის ექსპორტის 120 მლნ აშშ დოლარამდე ზრდა მომდევნო 5 წელიწადში, რაც გადააჭარბებს რუსეთიდან მიღებულ ამჟამინდელ შემოსავლებს. ამის მისაღწევად საჭიროა  ბრენდის პოპულარიზაციასა და სადისტრიბუციო ქსელების გაფართოებაზე კონცენტრირება.   სექტორის წარმომადგენლების გამოკითხვის შედეგად იდენტიფიცირებულია შემდეგი გამოწვევები: თანამშრომლობის პლატფორმის/კლასტერების არარსებობა, ერთიანი სტრატეგიის არქონა საექსპორტო ბაზრებთან მიმართებაში და სუსტი კორპორაციული მმართველობა. სექტორის კონსოლიდაციისა და მასშტაბის ეკონომიის შემაფერხებელ ფაქტორებად კვლევაში სახელდება დაბალტექნოლოგიური საწარმოო მეთოდების გამოყენება, ყურძნის  წარმოების მაღალი თვითღირებულება, დაბალი მოსავლიანობა, ფასისა და ხარისხის არათანმიმდევრულობა და ფრაგმენტული საწარმოო პროცესები.

„ღვინისა და ალკოჰოლური სასმელების ბიზნესი საქართველოში ერთ-ერთი ყველაზე მომგებიანი სექტორია.  2013-18 წლებში სექტორის შემოსავლები თითქმის გაორმაგდა და დაახლოებით 870 მილიონი ლარი შეადგინა. ღვინო საქართველოს - მე-4, ხოლო ბრენდი მე-8 უმსხვილესი საექსპორტო პროდუქტია.  2018 წელს საქართველომ ღვინისა და ბრენდის ექსპორტიდან 305 მლნ აშშ დოლარის შემოსავალი მიიღო. ჩვენი გათვლებით, 2019 წელი სექტორისთვის, სავარაუდოდ, კიდევ ერთი კარგი წელი იქნება და შემოსავლები დაახლოებით 10%-ით გაიზრდება“, - განაცხადა „გალტ ენდ თაგარტის“ მმართველმა დირექტორმა, ოთარ შარიქაძემ.

პრეზენტაციაზე მოწვეულ სტუმრებს ღვინის ბრენდინგთან დაკავშირებულ საკითხებზე ესაუბრა სარეკლამო სფეროს წარმომადგენელი, გიორგი პოპიაშვილი. შეხვედრაზე იმ მეღვინეებმა, რომლებმაც საქართველოს ბანკის ფინანსური მხარდაჭერით  ქალაქ ბორდოში, ღვინის საერთაშორისო ფესტივალში - „Vinexpo Bordeaux 2019“-ში მიიღეს მონაწილეობა,  სტუმრებს საკუთარი გამოცდილება გაუზიარეს.