რუსთავი 2“-ის ეთერში ყველაზე ხშირად „ნაციონალური მოძრაობის“ ფასიანი პოლიტიკური რეკლამები გავიდა

რუსთავი 2“-ის ეთერში ყველაზე ხშირად „ნაციონალური მოძრაობის“ ფასიანი პოლიტიკური რეკლამები გავიდა

ადამიანის უფლებათა ცენტრის მედიამონიტორინგის შედეგების მიხედვით, საზოგადოებრივ მაუწყებელზე ყველაზე ხშირად სამთავრობო რეკლამები გადის. აღნიშნული მონიტორინგის შედეგები ცენტრის დირექტორმა, უჩა ნანუაშვილმა წარმოადგინა და აღნიშნა, რომ საზოგადოებრივ მაუწყებელზე სოციალური რეკლამის სტატუსით - „დამზადებულია საქართველოში“, „მე მიყვარს თბილისი“ და „უფასო ინტერნეტი თბილისის მერიისგან“ გავიდა.

მონიტორინგის შედეგების მიხედვით, საზოგადოებრივ მაუწყებელზე ყველაზე დიდი დრო სუბიექტებს - ჯანდაცვის სამინისტრო - 30%, შსს - 14%, საკონსტიტუციო სასამართლო - 13% და სხვებს დაეთმო.

კვლევამ აჩვენა, რომ „რუსთავი 2“-ის ეთერში ყველაზე ხშირად „ნაციონალური მოძრაობის“ ფასიანი პოლიტიკური რეკლამები გავიდა. კერძოდ, ყველაზე ხშირად რეკლამა - „ჯანდაცვის პოლისები“ - 11%, „მე მიყვარს ანაკლია“ – 10%, ხოლო „ბათუმი“ – 8%. 

ამასთანაავე აღნიშნული ტელეკომპანიის ეთერში ყველაზე ხანგრძლივი დრო - წუთების მიხედვით, ჯანდაცვის სამინისტროს - 95 წთ, კოალიცია „ქართულ ოცნებას“ – 279 წთ, ხოლო საქართველოს პრეზიდენტს - 110 წთ დაუთმეს.

რაც შეეხება ტელეკომპანია „იმედს“ მის ეთერში ყველაზე ხანგრძლივი დრო სუბიექტებს - ხელისუფლება - 26%, განათლების სამინისტრო - 7%, „ქართული ოცნება“ კი - 5% დაუთმეს.

ტელეკომპანია „იმედის“ ეთერში ყველაზე ხშირად გადიოდა რეკლამა - „ანაკლია გულითადად გელით“, რომელსაც 26% დაეთმო, ასევე, „რაჭა ჩემი სიყვარული“ – 16%, „დაიცავი წესრიგი“ – 5%.

შედეგების თანახმად, კავკასიის“ ეთერში ყველაზე ხშირად ოპოზიციური პარტიების პოლიტიკური რეკლამები გადიოდა. კერძოდ, ყველაზე ხანგრძლივი დრო დაეთმო „ქართულ ოცნების“ რეკლამებს - 35%, გაზეთ „თავისუფალ საქართველოს“ – 25%, „სამართლიანი არჩევნებისთვის“ – 15%.

აღნიშნული ტელეკომპანიის ეთერში ყველაზე ხანგრძლივი დრო დაუთმეს სუბიექტებს - „ქართული ოცნება“ – 57%, არასამთავრობო სექტორი - 14%, „თავისუფალი საქართველო“ – 8%.
რაც შეეხება ტელეკომპანია „მაესტროს“, მის ეთერშიც ყველაზე ხშირად ოპოზიციური პარტიების რეკლამები გავიდა. კერძოდ, „ქართული ოცნება“ – 66%, „თავისუფალი საქართველო“ – 14%, „ამომრჩეველთა ლიგა“ – 12%.
„მაესტრომ“ ყველაზე ხანგრძლივი დრო „ქართულ ოცნებას“ – 74%, „თავისუფალ საქართველოს“ – 19% და არასამთავრობო ორგანიზაციებს - 4% დაუთმო.

როგორც მონიტორინგის შედეგებშია აღნიშნული, რაც შეეხება ტელეკომპანია „მეცხრე არხის“ ეთერში ყველაზე ხშირად კოალიცია „ქართული ოცნების“ რეკლამა - 34% გავიდა. მონიტორინგის პერიოდში აღნიშნულ ტელეარხზე ასევე, გადიოდა კამპანია „ეს შენ გეხებას“ – 34% და „ამომრჩეველთა ლიგის“ – 17% რეკლამები.
„მეცხრე არხის“ ეთერში ყველაზე ხანგრძლივ დროს კოალიციის ლიდერ ბიძინა ივანიშვილს - 49%, „ეს შენ გეხებას“ – 35%, ხოლო „ამომრჩეველთა ლიგას“ – 16%-ს უთმობდნენ.
კვლევის „საპარლამენტო არჩევნების გაშუქების მედიამონიტორინგის - 18 ივნისი - 29 ივლისის შედეგების“ პრეზენტაცია დღეს სასტუმრო „შერატონ მეტეხი პალასში“ გაიმართა.

ეს მონიტორინგის პირველი ეტაპი იყო. ცენტრი აგვისტოს ანგარიშის პრეზენტაციას სექტემბრის დასაწყისში გამართავს.