რა საფ­რთხეს შექ­მნის მარ­თვის მოწ­მო­ბის გა­მოც­დის გა­მარ­ტი­ვე­ბა

რა საფ­რთხეს შექ­მნის მარ­თვის მოწ­მო­ბის გა­მოც­დის გა­მარ­ტი­ვე­ბა

მა­ლე ნე­ბის­მი­ერ მსურ­ველს შე­საძ­ლებ­ლო­ბა ექ­ნე­ბა მარ­თვის მოწ­მო­ბის პრაქ­ტი­კუ­ლი გა­მოც­და ჩა­ა­ბა­როს რო­გორც მე­ქა­ნი­კურ, ასე­ვე ავ­ტო­მა­ტურ გა­და­ცე­მა­თა კო­ლო­ფის მქო­ნე სატ­რან­სპორ­ტო სა­შუ­ა­ლე­ბა­ზე. შე­სა­ბა­მი­სად, ის, ვინც გა­მოც­დას გა­ივ­ლის ავ­ტო­მა­ტუ­რი გა­და­ცე­მა­თა კო­ლო­ფის მქო­ნე ავ­ტო­მო­ბილ­ზე, უფ­ლე­ბა მი­ე­ცე­მა მარ­თოს უშუ­ა­ლოდ ამ ტი­პის სატ­რან­სპორ­ტო სა­შუ­ა­ლე­ბა. ამ სა­კითხ­ზე სო­ცი­ა­ლურ ქსე­ლებ­სა და სხვა­დას­ხვა ფო­რუმ­ზე მო­სახ­ლე­ო­ბის გარ­კვე­უ­ლი ნა­წი­ლი უკ­მა­ყო­ფი­ლე­ბას გა­მოთ­ქვამს. მა­თი უმე­ტე­სო­ბა შეშ­ფო­თე­ბუ­ლია იმ შე­საძ­ლო დაბ­რკო­ლე­ბე­ბით, რა­საც ქა­ლა­ქის ქუ­ჩებ­ში ახალ­ბე­და და გა­მო­უც­დე­ლი მძღო­ლე­ბის მომ­რავ­ლე­ბა გა­მო­იწ­ვევს.

"მე ამ სი­ახ­ლის წი­ნა­აღ­მდე­გი ვარ" - ამ­ბობს სა­ავ­ტო­მო­ბი­ლო ფე­დე­რა­ცი­ის პრე­ზი­დენ­ტი, რუს­თა­ვის ავ­ტოდ­რო­მის დი­რექ­ტო­რი მევ­ლუდ მე­ლა­ძე:

- პრაქ­ტი­კუ­ლი გა­მოც­და, რაც მარ­თვის მოწ­მო­ბის ასა­ღე­ბად აქამ­დე ბარ­დე­ბო­და, ისე­დაც ძა­ლი­ან სუს­ტი იყო, არ არ­სე­ბობს ქა­ლაქ­ში მარ­თვის ტეს­ტი, არც არა­ფე­რი ამ­დაგ­ვა­რი, უბ­რა­ლოდ, გა­დი­ხარ გა­მოც­და­ზე, გაზ­ზე ერ­თი ფე­ხის დად­გმით აბა­რებ და მორ­ჩა. ახ­ლა კი ამ ყვე­ლა­ფერს და­ე­მა­ტა ავ­ტო­მა­ტუ­რი გა­და­ცე­მა­თა კო­ლო­ფის მქო­ნე ტრან­სპორ­ტზე ტეს­ტი­რე­ბაც, რაც ისე­დაც მარ­ტივ გა­მოც­დას უფ­რო გა­ა­მარ­ტი­ვებს. თუ ად­რე მან­ქა­ნის აღ­მარ­თზე გა­ჩე­რე­ბი­სას ან უკუს­ვლით ჩა­ყე­ნე­ბის დროს კო­ნუს­ზე (ცეპ­ლე­ნი­ა) მოქ­მე­დე­ბა უნ­და გე­კონ­ტრო­ლე­ბი­ნა, ახ­ლა ესეც გა­მო­ი­რიცხ­ა. აბა­რებ ძა­ლი­ან იო­ლად, მარ­თვის მოწ­მო­ბა გაქვს, მოძ­რა­ობ ქუ­ჩებ­ში და ქმნი სა­შიშ­რო­ე­ბას. თე­ო­რი­ულ მხა­რე­ზე არა­ფერს ვამ­ბობ, მი­ღე­ბუ­ლი პრაქ­ტი­კა­ა, თუმ­ცა ბევ­რი ამის გა­მო უკ­მა­ყო­ფი­ლე­ბას გა­მოთ­ქვამ­და. უახ­ლო­ეს მო­მა­ვალ­ში შე­საძ­ლო­ა, ავ­ტო­მა­ტუ­რი გა­და­ცე­მის კო­ლო­ფის მქო­ნე ტრან­სპორ­ტმა მე­ქა­ნი­კუ­რი მთლი­ა­ნად ჩა­ა­ნაც­ვლოს, მაგ­რამ ქა­ლაქ­ში გა­და­ად­გი­ლე­ბის დროს ეს სირ­თუ­ლე­ებს არ უნ­და ქმნი­დეს. რა­საკ­ვირ­ვე­ლი­ა, ეს ყვე­ლა­ფე­რი გა­მო­იწ­ვევს ავ­ტო­მან­ქა­ნე­ბის კი­დევ უფ­რო მომ­რავ­ლე­ბას, თუმ­ცა ეს არ შე­იძ­ლე­ბა ხში­რი სა­ცო­ბე­ბის გა­მომ­წვევ მი­ზე­ზად და­ვა­სა­ხე­ლოთ. მთა­ვა­რი ისა­ა, რომ მარ­თვის კულ­ტუ­რა არ გვაქვს - გზაჯ­ვა­რე­დი­ნებ­ზე ერ­თმა­ნეთს გზას არ ვუთ­მობთ, არ ვი­ცით, რო­გორ ვი­მოქ­მე­დოთ ისეთ გზებ­ზე, სა­დაც გა­დაჯ­ვა­რე­დი­ნე­ბე­ბი გვხვდე­ბა, მა­გა­ლი­თად, გმირ­თა მო­ე­დან­ზე და ა.შ. არ ვი­ცით, რად­გან არ გვის­წავ­ლია და სა­ფუძ­ვლი­ა­ნა­დაც არა­ვინ გვიხ­სნის. ასე რომ, მთა­ვა­რი პრობ­ლე­მა სატ­რან­სპორ­ტო სა­შუ­ა­ლე­ბე­ბის სიმ­რავ­ლე კი არა, იმ ადა­მი­ა­ნე­ბის რიცხ­ვი­ა, 

ვინც მარ­თვა სა­თა­ნა­დოდ არ იცის. არა­და, დღე­საც რომ და­ვიწყ­ოთ ამ თე­მა­ზე ზრუნ­ვა, ერ­თი 20 წლის მე­რე თუ მი­ვი­ღებთ შე­დეგს, რად­გან მო­ცე­მულ სა­კითხ­ზე მუ­შა­ო­ბა სკო­ლის ასა­კი­დან­ვეა სა­ჭი­რო და შემ­დეგ, რო­დე­საც თა­ო­ბა გა­იზ­რდე­ბა, მათ უკ­ვე გო­ნე­ბა­ში გამ­ჯდა­რი ექ­ნე­ბათ, სად რო­გორ უნ­და იმოქ­მე­დონ და ამით გზებ­ზე ქა­ო­სიც დას­რულ­დე­ბა. დღეს­დღე­ო­ბით კი ამ პრობ­ლე­მის გა­დაჭ­რის გზა არ არ­სე­ბობს, სულ ცო­ტა, უახ­ლო­ე­სი 10 წე­ლი­წა­დი მა­ინც".