როდესაც ოპონენტის გარეგნობას ანდა მის პირად ცხოვრებას ეხები, ამის ნიადაგზე ვითომ ქილიკობ, იქ დამთავრებულია შენი ინტელექტიც, წაკითხული წიგნების რაოდენობაც და ბიოგრაფიაც. მარტივად - ხარ დაბოღმილი, უარგუმენტო, რევანშისტი, უსუსური სუბიექტი - ასე ეხმიანება ანალიტიკოსი გია აბაშიძე ლევან ბერძენიშვილის განცხადებას „ვოლსკის გამომეტყველება საკმარისია იმისთვის, რომ საქართველო არსად არ მიიღონ, სახელოვანი წინაპრების შვილიშვილია, მაგრამ, როგორც ჩანს, გადაგვარება ყველგან ხდება“.
„ამგვარ უზნეო არსებებზე ზედგამოჭრილია გამონათქვამი - Маразм крепчал. რუსულიდან, რადგან ამ სექტის საქმე ხომ რუსული დესტრუქციული საქმის კეთებაა საქართველოში.
როდესაც ოპონენტის გარეგნობას ანდა მის პირად ცხოვრებას ეხები, ამის ნიადაგზე ვითომ ქილიკობ, იქ დამთავრებულია შენი ინტელექტიც, წაკითხული წიგნების რაოდენობაც და ბიოგრაფიაც. მარტივად - ხარ დაბოღმილი, უარგუმენტო, რევანშისტი, უსუსური სუბიექტი. პოპულარული ხდები მხოლოდ იმით, რომ ის საზოგადოება, რომელიც ასე გძულს, გპასუხობს სამართლიანი გულისწყრომით.“ - წერს აბაშიძე facebook - ზე.
1. 1922 წლის 23 მაისს მუშათა და ჯარისკაცთა დეპუტატების თბილისის საბჭომ მიიღო გადაწყვეტილება ზემო ავჭალასთან 12 ათ. ც. ძ. სიმძლავრის ჰიდროელექტროსადგურის მშენებლობის შესახებ და რსფსრ შრომისა და თავდაცვის საბჭოს (შთს) მიმართა თხოვნით დახმარებისათვის.
ვ. ი. ლენინის ინიციატივით 1923 წლის 16 იანვარს შთს-მ მიიღო დადგენილება, რომლის საფუძველზე 1923 წლის I კვარტალში, თბილისის საბჭომ, ზაჰესის მშენებლობისათვის საკავშირიო სახსრებიდან მიიღო ოქროს 750 ათ. მანეთი. შემდგომ წლებშიც სსრკ-ის მთავრობა სისტემატურად ეხმარებოდა მშენებლობას ფინანსურად. ეს მაშინ, როცა თვით რუსეთში მხოლოდ მოსკოვსა და ლენინგრადში ბჟუტავდა ორიოდე ნათურა და 5 წლიანი სამოქალაქო ომი თითქმის დამტავრებული არ იყო!
2. საქართველოს ტერიტორიაზე რკინიგზის მშენებლობა რუსეთის იმპერიამ 1865 წელს დაიწყო. 1871 წელს ფოთი-ყვირილას მონაკვეთზე გაიხსნა სარკინიგზო მოძრაობა, 1872 წლის 10 ოქტომბერს კი ფოთიდან თბილისში პირველი მატარებელი ჩავიდა. ..... ეს მაშინ როდესაც რუსეთში იმპერატორი ალექსანდრე II მეფობდა. მხოლოდ 1 წლით ადრე გამოსცა კანონი ბატონ-ყმობის გაუქმების შესახებ და რადგანაც ამ კანონს ქართველი თავად-აზნაურობა სასტიკად ეწინააღმდეგებოდა მხოლოდ 1868 წელს მოხერხდა საქართველოში ბატონ-ყმობის გაუქმება. რუსეთის იმპერიის ბოლო წლებში საქართველოს ტერიტორიაზე რკინიგზის საერთო სიგრძე იყო 881 კმ.!!!
3. რუსთავის მეტალურგიული კომბინატი - 1940 წელს საბჭოთა კავშირის ხელმძღვანელობამ მიიღო რუსთავის მეტალურგიული ქარხნის მშენებლობის გადაწყვეტილება ქ. რუსთავში. ეს განპირობებული იყო რეგიონში ძირითადი ნედლეულის რესურსების არსებობით და კასპიის ნავთობის საბადოებთან სიახლოვით. დაიწყო ქარხნის მშენებლობის წინასწარი სამუშაოები, მაგრამ მეორე მსოფლიო ომის გამო შეჩერდა.
1944 წლის 23 მარტს ქარხნის მშენებლობა განახლდა ამიერკავკასიის რკინიგზის სადგურ "რუსთავის" მიმდებარე ტერიტორიაზე.
1946 წელს ამუშავდა პირველი დამხმარე საამქროები: თბოელექტროცენტრალი, მექანიკურ-შემკეთებელი საამქრო, ფასონური სხმულების საამქრო, ლითონკონსტრუქციების საამქრო და სხვა.
1948 წელი ქარხნის დაარსების ოფიციალურ თარიღად მიიჩნევა.
1953 წელს დაიწყო პირველი შახტის მშენებლობა და გადასარბენი გვირაბების აგება.
1957 წელს მეტროპოლიტენის მშენებლობა შეჩერდა და დაიწყო სხვადასხვა დანიშნულების გვირაბების (რკინიგზის, ავტოტრანსპორტის, ჰიდროტექნიკური) მშენებლობა, რისთვისაც მეტრომშენის სამმართველო გარდაიქმნა თბილგვირაბმშენად.
1959 წელს განახლდა მეტროპოლიტენის პირველი რიგის მშენებლობა.
1962 წელს შეიქმნა მშენებარე მეტროპოლიტენის დირექცია.
1965 წლის 8 თებერვალს მინისტრთა საბჭოს დადგენილებით შეიქმნა თბილისის მეტროპოლიტენის სამმართველო.
1965 წლის 28 ნოემბერს გაიარა პირველმა მატარებელმა საცდელი რეისით
1966 წლის 11 იანვარს ექსპლუატაციაში ჩაბარდა პირველი რიგის პირველი უბანი (6,3 კმ) ხუთი სადგურით: დიდუბე, ელექტროდეპო, ვაგზლის მოედანი, მარჯანიშვილი და რუსთაველი.
1953 წელს დაიწყო პირველი შახტის მშენებლობა და გადასარბენი გვირაბების აგება.
1957 წელს მეტროპოლიტენის მშენებლობა შეჩერდა და დაიწყო სხვადასხვა დანიშნულების გვირაბების (რკინიგზის, ავტოტრანსპორტის, ჰიდროტექნიკური) მშენებლობა, რისთვისაც მეტრომშენის სამმართველო გარდაიქმნა თბილგვირაბმშენად.
1959 წელს განახლდა მეტროპოლიტენის პირველი რიგის მშენებლობა.
1962 წელს შეიქმნა მშენებარე მეტროპოლიტენის დირექცია.
1965 წლის 8 თებერვალს მინისტრთა საბჭოს დადგენილებით შეიქმნა თბილისის მეტროპოლიტენის სამმართველო.
1965 წლის 28 ნოემბერს გაიარა პირველმა მატარებელმა საცდელი რეისით
1966 წლის 11 იანვარს ექსპლუატაციაში ჩაბარდა პირველი რიგის პირველი უბანი (6,3 კმ) ხუთი სადგურით: დიდუბე, ელექტროდეპო, ვაგზლის მოედანი, მარჯანიშვილი და რუსთაველი.